Podľa Dovhuna skracuje 58 metrov dlhý most o polhodinu doterajšiu
obchádzkovú trasu dlhú 24 kilometrov. Jeho súčasťou je cyklistický
chodník a prístupové cesty na oboch stranách rieky. "Je to veľký prínos pre región. Nielen pre návštevníkov, ale aj pre rodiny, ktoré tu žijú," dodal.
Szijjártó ocenil, že v súčasnosti už nepočuť nenávistné hlasy z oboch
brehov Dunaja, či Ipľa, aké sa ozývali v uplynulom období. "Spolupráca
Slovenska s Maďarskom je úspešným príbehom, pretože v skutočne
dôležitých záležitostiach sa dokážeme vzájomne posilňovať v ekonomickej i
bezpečnostnej oblasti," podčiarkol. Maďarský minister poznamenal, že dobrý susedský vzťah založený na vzájomnej úcte, je veľmi cenný.
Pripomenul, že v roku 2010 bolo pri nástupe vlády premiéra Viktora
Orbána medzi Maďarskom a SR 22 cezhraničných priechodov. Dnes odovzdaný
most ponad Ipeľ je v poradí už 37. priechodom. "Táto investícia
potvrdzuje, že Slováci a Maďari vynikajúco spolupracujú v prihraničných
otázkach, a že vynikajúcim spôsobom využívajú európske finančné zdroje," zdôraznil.
Do konca tohto roka otvoria SR a Maďarsko ešte tri nové hraničné
priechody. Dva z nich budú ďalšie mosty na rieke Ipeľ a cestné
prepojenie na východnej spoločnej hranici oboch krajín. Do konca roka sa
tak bude dať medzi oboma krajinami prechádzať cez 40 hraničných
priechodov.
Výstavbu mosta spustili začiatkom roka 2021. Celkový rozpočet stavby
vyčíslili na 3.838.631 eur bez DPH. Projekt zahŕňa výstavbu mosta a
prípojných komunikácií zo slovenskej aj maďarskej strany. Projekt je
financovaný z programu cezhraničnej spolupráce EÚ Interreg. Výstavbu
prípojnej komunikácie zo slovenskej strany financoval Nitriansky
samosprávny kraj a z maďarskej strany Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő
zártkörűen működő Részvénytársaság (NIF).